سخن روز /
در دوره آموزشی 2 روزه اصول قراردادها و شرایط عمومی پیمان مطرح شد:
بروزرسانی و بازنگری اخذ تضامین ابواب جمعی شبکه تعاونی ها و تضامین آنها از طریق دفتر حقوقی/ مبادلات اقتصادی در جامعه بر پایه قرارداد استوار است/ تاکید بر تسلط کارشناسان حقوقی به ارکان قرارداد به عنوان اصلی ضروری و مهم
1400/05/11
به گزارش پات، رزیتا ابراهیمی زاده سرپرست مدیریت حقوقی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در دوره اصول قراردادها و شرایط عمومی پیمان که با حضور هدایتی استاد دانشگاه و وکیل دادگستری و کارشناسان حقوقی استان ها در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد اظهار کرد: یکی از ارکان قراردادها تضامین قراردادی است که بایستی با نوع قرارداد و در اجرای آئین نامه معاملات دولتی وفق بندهای مواد 2 و 3 آئین نامه معاملات در دولتی لحاظ و اخذ گردد.

⏪وی ضمن اشاره به قراردادهای تعاونی ها افزود: در این خصوص آئین نامه معاملات که مصوب مجمع عمومی شرکت یا اتحادیه تعاونی است لحاظ می گردد.

⏪ابراهیمی زاده در ادامه تصریح کرد: با عنایت به اینکه اخذ تضمین ابواب جمعی جهت مدیران عامل و کارکنان شرکت ها و اتحادیه های تعاونی بایستی متناسب با اموالی باشد که در اختیار افراد مذکور قرار دارد باید با نظارت کارشناسان حقوقی و مدیر تعاون روستایی استان اخذ و بروزرسانی شود.

⏪سرپرست مدیریت حقوقی سازمان تعاون روستایی ایران گفت: نحوه چگونگی و میزان اخذ تضمین مکفی و مناسب به استان ها ابلاغ شده است، همچنین در حال بروزرسانی و بازنگری اخذ تضامین ابواب جمعی شبکه تعاونی ها و تضامین آنها از طریق دفتر حقوقی هستیم.

⏪در ادامه هدایتی استاد دوره اصول قراردادها و شرایط عمومی پیمان ضمن تشریح و بیان اهمیت قرارداد خاطرنشان کرد: مبادلات اقتصادی در جامعه بر پایه قرارداد استوار است و کمتر روزی است که اشخاص جامعه با آن سروکار نداشته باشند.

⏪وی بیان داشت: قرارداد مورد حمایت قانونی قرار دارد و بایستی به زبان ساده و روان بین طرفین منعقد شود به شکلی که برای تمام اقشار و افراد جامعه قابل درک و فهم باشد.

⏪استاد دانشگاه و وکیل دادگشتری در ادامه بر تسلط کارشناسان حقوقی به ارکان قرارداد به عنوان اصلی ضروری و مهم تاکید کرد.

⏪همچنین در این دوره 2 روزه آموزشی در خصوص مواد قانونی مدنی، کتاب مدنی در نظم حقوق کنونی دکتر کاتوزیان و نیز آئین دادرسی مدنی جهت انعقاد قراردادها و رویه حاکم بر آنها در مراجع قضایی توضیحات لازم ارائه شد.

⏪گفتنی است دوره اصول قراردادها و شرایط عمومی پیمان در روزهای 11 و 12 مرداد ماه با حضور اساتید و کارشناسان حقوقی سراسر کشور در محل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور برگزار می گردد.

http://www.corc.ir
تعداد مشاهده خبر3279 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :4 :3
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal