سخن روز /
عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تاکید کرد:
توانمندسازی و ظرفیت سازی تعاونی ها، تشکلها و نظام های بهره برداری رسالت اصلی سازمان مرکزی تعاون روستایی
1401/11/09
مهندس منوچهر توسلی عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در حاشیه مراسم معارفه سرپرست سازمان تعاونی روستایی آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: رسالت واقعی سازمان مرکزی تعاون روستایی در توانمندسازی و ظرفیت سازی تعاونی ها، تشکلها و نظام های بهره برداری است.
 
وی افزود:کارکرد این سازمان بر محور سیاستگذاری، برنامه ریزی، هدایت، نظارت و حمایت است و در این زمینه اقدامات چشمگیری انجام داده است.
 
وی با اشاره به ظرفیت های موجود در آذربایجان شرقی تصریح کرد: آذربایجان شرقی در بخش کشاورزی از ظرفیت های بالقوه ای برخوردار است که یکی از این موارد تولید انبوه سیب در این استان است.
 
توسلی اضافه کرد: با مساعدت رییس سازمان جهادکشاورزی استان و تامین امکانات ؛ زمین و عرضه برای اتحادیه ها محصول سیب در اختیار شبکه های تعاونی روستایی قرار می‌گیرد
 
عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ادامه تصریح کرد : توسعه متوازن تعاونی ها در سطح مرکزی و استانی و شهرستانی امری ضروری است بنابراین هر شرکت تعاونی باید در راستای وظایف خود طرح اقتصادی داشته باشد و خود را با نیازهای بخش کشاورزی تطبیق دهد.
مهندس توسلی در ادامه با اشاره به اینکه تنظیم بازار میوه شب عید به صورت توافقی به تشکلها و بخش خصوصی واگذار شده است، تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی نیز به عنوان دبیر کمیته راهبردی بر اجرای صحیح آن نظارت دارد که این یک فرصت طلائی برای به معرض نمایش درآوردن توان و عزم شبکه گسترده تعاونیها در سطح کشور است.
  
وی راه اندازی ایجاد شرکت حمل و نقل تحت پوشش تعاون روستایی برای نقل و انتقال میوه و سایر اقلام در کشور را ضروری دانست و بیان کرد: داشتن چنین شرکتی می تواند در توسعه فعالیتهای سازمان تعاون روستایی و خدمات رسانی بهتر به مردم تاثیر گذار باشد.
 
وی به ابلاغ طرح نظارت بر تنظیم بازار مرغ و گوشت به تعاونی ها توسط وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت:امیدواریم این طرح مقدمه ای بر واگذاری خرید گندم و کودهای شیمیایی به تعاونی های روستایی باشد.
 
توسلی در خاتمه ضمن آرزوی موفقیت برای مهندس رنجگران سرپرست سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی تاکید کرد : امیدواریم شاهد رشد چشمگیر تعاونی روستایی آذربایجان شرقی با حضور این جوان متعهد و متخصص باشیم.
تعداد مشاهده خبر1430 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal