سخن روز /
|
دفتر معاونت بازرسی


 معاونت بازرسی
نام ونام خانوادگی: آقای عربعلی هراتیان

شماره تماس: ۸۸۹۰۱۰۱۳

شماره دورنگار: ۸۸۳۸۳۰۹۴

آدرس الکترونیکی:
 
- شرح وظایف مدیریت بازرسی

۱-۱- تهیه و تنظیم و اجرای برنامه های بازرسی مستمر، دوره ای و یا موردی ازواحدهای ستادی و استانی سازمان ، اتحادیه ها و شرکتهای تعاونی تحت پوشش برای سنجش میزان " مطابقت عملکرد" با اهداف، برنامه ها، دستور العمل ها، ضوابط و شاخص های مورد ارزیابی دستگاه.

۲-۱- بازرسی از عملکرد مدیران و کارمندان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران و کارمندان با ارباب رجوع.

۳-۱- برقراری ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و ایفای وظیفه مندرج در ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، کمیسیون اصول ۸۸ و ۹۰ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی .

۴-۱- کشف سوء جریان و مفاسد اداری از طریق بازرسی های آشکار و پنهان و ارائه گزارش های لازم به بالاترین مقام اجرایی دستگاه و سایر مراجع ذیربط.

۵-۱- تهیه و تدوین شاخص های سنجش میزان سلامت اداری دستگاه و اندازه گیری سالیانه آن و ارائه ارزیابی به مراجع ذیربط.

۲- ارزیابی عملکرد

۱-۲- استقرارنظام جامع مدیریت عملکرد در سطح دستگاه ( مشتمل برسه سطح؛ سازمان ، مدیران و کارمندان) براساس فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری و اجرای آئین نامه ها و دستور العمل های مربوط.

۲-۲- همکاری در تهیه و تدوین برنامه راهبردی و برنامه های عملیاتی سالانه سازمان ، واحدهای استانی ، اتحادیه ها و شرکت های تعاونی تحت پوشش از طریق اعمال مدیریت واحد.

۳-۲- نظارت بر اجرای نظام ارزیابی عملکرد درسطح سازمان ، مدیران و کارمندان با درنظرگرفتن واحدهای استانی ، اتحادیه ها و شرکتهای تعاونی تحت پوشش.

۴-۲- برنامه ریزی لازم به منظور تهیه و تدوین شاخص های اختصاصی و معیارهای ارزیابی عملکرد سازمان و واحدهای استانی در سه سطح سازمان، مدیران، کارمندان و اتحادیه ها و شرکتهای تعاونی تحت پوشش.

۵-۲- مدیریت و جمع آوری گزارش خود ارزیابی دستگاه در ابعاد شاخص های عمومی و اختصاصی و اعلام میزان تحقق اهداف برنامه و بهره وری به صورت دوره ای و منظم به بالاترین مقام دستگاه و سایر مراجع ذیربط.

۶-۲- انجام تمهیدات و پی گیری های لازم برای استفاده از نتایج ارزیابی عملکرد توسط سازمان ، واحدهای استانی و اتحادیه ها و شرکتهای تعاونی به نحوی که ضمن رفع نقاط ضعف ، موانع و مشکلات موجود، زمینه ارتقای بهره وری و بهبود عملکرد سازمان ، مدیران و کارمندان فراهم شود.

۷-۲- مکانیزه نمودن فرآیند اجرای نظام مدیریت عملکرد دستگاه در راستای سامانه جامع نظام مدیریت عملکرد مستقر در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به نحوی که اولا: امکان ارتباط و نظارت هم زمان ستاد دستگاه با واحدهای استانی و اتحادیه ها و شرکتهای تعاونی فراهم شود، ثانیا" امکان ارتباط و نظارت هم زمان سامانه مستقر در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با ستاد دستگاه فراهم گردد.

۸-۲-تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها، مدیران و کارمندان براساس بازرسی های انجام شده و اعمال نتایج حاصله در ارزیابی عملکرد آنها.

۹-۲-تشکیل کمیته ارزیابی عملکرد کارمندان و انجام امور مربوط به عنوان دبیرخانه کمیته .

۳- ارتباطات مردمی در بستر سامد(پاسخگویی به شکایات)

۱-۳- استقرار نظام ارتباطات مردمی در سطح دستگاه، سازمان ها، موسسات و شرکت های وابسته و واحدهای استانی بر اساس فصل سوم و پنجم قانون مدیریت خدمات کشوری و نظامنامه مدیریت پاسخگویی به شکایات.

۲-۳- استقرار سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت ( سامد) در سطح سازمان، واحدهای استانی، شهرستانی ، اتحادیه ها و شرکتهای تعاونی تحت پوشش و فراهم نمودن ارتباط سامد با سایر اتوماسیون های دستگاه متبوع و روز آمد نمودن آن.

۳-۳- پیش بینی تمهیدات لازم جهت برقراری ارتباط و تعامل دوسویه بین مردم و سازمان و دریافت گزارشات مردمی از قبیل: درخواست، شکایت، پیشنهاد، طرح ، ایده گزارش و تقدیر و تشکر در ملاقات های چهره به چهره مردم با مقامات عالی سازمان و یا مراجعه حضوری و غیر حضوری در بستر سامد و ایجاد امکان دسترسی به اطلاعات خدمات ارائه شده به متقاضیان برای مرکزارتباطات مردمی ریاست جمهوری و سامد.

۴-۳- جمع بندی شکایات در مقاطع سه ماهه و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش به بالاترین مقام اجرایی سازمان و سایر مراجع ذیربط.

۴- سایر وظایف

۱-۴- انجام مطالعات و تحقیقات لازم در ارتباط با موضوعات مدیریت و ارزیابی عملکرد، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات ( ارتباطات مردمی ) و بازرسی در سازمان و ارایه پیشنهادهای لازم.

۲-۴- نظارت بر حسن اجرای برنامه های ارزیابی عملکرد ، پاسخگویی و  رسیدگی به  شکایات (ارتباطات مردمی) و بازرسی درسازمان، واحدهای استانی ، اتحادیه ها و شرکتهای تعاونی تحت پوشش و تحلیل ارزیابی های انجام شده و ارایه پیشنهادهای لازم.

۳-۴- آموزش و توانمندسازی مستمر کارشناسان واحدهای مدیریت عملکرد دستگاه، سازمان ها، موسسات و شرکت های وابسته و واحدهای استانی با همکاری واحد آموزش دستگاه براساس ضوابط ابلاغی از سوی مراجع ذیربط.

۴-۴- تهیه گزارش های ادواری و موردی در ارتباط با موضوعات ارزیابی عملکرد، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات ( ارتباطات مردمی) و بازرسی به بالاترین مقام اجرایی دستگاه و سایر مراجع ذیربط.

۵-۴- بررسی شکوائیه ها، اسناد و مدارک و پرونده های واصله از مراجع نظارتی با توجه به قوانین و مقررات و اعلام گزارش.

۶-۴- انجام سایر امور در چارچوب برنامه های ارزیابی عملکرد، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات

( ارتباطات مردمی) و بازرسی که از طرف مراجع ذیربط ارجاع می گردد.

تاریخ به روز رسانی:
۱۴۰۳/۰۸/۲۹
تعداد بازدید:
۴۲۹۰۲
Powered by DorsaPortal